Een duurzame keuze: Rijden in stijl met een oldtimer op LPG

Een duurzame keuze: Rijden in stijl met een oldtimer op LPG

Een oldtimer op LPG: de perfecte combinatie van nostalgie en duurzaamheid

Oldtimers hebben altijd een speciale aantrekkingskracht gehad. De tijdloze schoonheid, het gevoel van nostalgie en de unieke rijervaring maken ze geliefd bij autoliefhebbers over de hele wereld. Maar wat als we deze klassiekers kunnen combineren met duurzaamheid? Dat is waar een oldtimer op LPG om de hoek komt kijken.

LPG, ook wel bekend als autogas, staat voor Liquified Petroleum Gas. Het is een brandstof die steeds populairder wordt vanwege zijn milieuvriendelijke eigenschappen. Het gebruik van LPG in oldtimers biedt verschillende voordelen.

Ten eerste is LPG schoner dan benzine of diesel. Het produceert minder schadelijke stoffen zoals fijnstof, stikstofoxiden en zwaveloxiden. Dit betekent dat een oldtimer op LPG minder belastend is voor het milieu en bijdraagt aan een schonere lucht.

Daarnaast is LPG ook economisch voordelig. De prijs van autogas is over het algemeen lager dan die van benzine of diesel, waardoor rijden op LPG financieel aantrekkelijk kan zijn. Bovendien kan het omschakelen naar LPG vaak resulteren in lagere onderhoudskosten, omdat LPG minder slijtage veroorzaakt aan de motoronderdelen.

Een ander voordeel van rijden op LPG is dat het bereik vergelijkbaar is met dat van benzine of diesel. Dit betekent dat u met een oldtimer op LPG nog steeds lange afstanden kunt afleggen zonder u zorgen te hoeven maken over het vinden van een LPG-tankstation.

Het ombouwen van een oldtimer naar LPG vereist wel enige aanpassingen. Een LPG-installatie moet worden geïnstalleerd, inclusief een gastank die meestal in de kofferbak wordt geplaatst. Het is belangrijk om deze installatie te laten uitvoeren door een erkend en gespecialiseerd bedrijf om ervoor te zorgen dat alles veilig en correct wordt gedaan.

Het rijden in een oldtimer op LPG is niet alleen goed voor het milieu en uw portemonnee, maar het biedt ook een unieke rijervaring. Het combineert de charme van een klassieke auto met de voordelen van moderne technologie.

Als u overweegt om uw oldtimer om te bouwen naar LPG, is het raadzaam om eerst goed onderzoek te doen en advies in te winnen bij specialisten op dit gebied. Zij kunnen u helpen bij het maken van de juiste keuzes en ervoor zorgen dat uw oldtimer op LPG optimaal presteert.

Kortom, een oldtimer op LPG biedt de perfecte combinatie van nostalgie en duurzaamheid. Het stelt autoliefhebbers in staat om te genieten van hun geliefde klassiekers terwijl ze bijdragen aan een schonere toekomst. Dus waarom niet het beste van beide werelden ervaren? Stap in uw oldtimer op LPG en geniet van de rit!

 

9 Veelgestelde vragen over het ombouwen van een oldtimer naar lpg

  1. Wat zijn de kosten van een ombouw naar lpg voor een oldtimer?
  2. Welke technische aanpassingen zijn nodig bij het ombouwen van een oldtimer naar lpg?
  3. Hoeveel km kan je rijden met één tank lpg in een oldtimer?
  4. Wat is de meest geschikte lpg-installatie voor mijn oldtimer?
  5. Waarom is het beter om te kiezen voor lpg in plaats van benzine of diesel als brandstof voor mijn oldtimer?
  6. Is er onderhoud nodig aan de motor als je overstapt op lpg als brandstof voor je oldtimer?
  7. Zijn er speciale verzekeringen nodig als je overstapt op lpg-brandstof voor je oldtimer?
  8. Wat moet je weten voordat je begint met het ombouwen van een oldtimer naar lpg?
  9. Welke problemen kunnen ontstaan bij het gebruik van lpg in een oldtimer en hoe kan dit worden voorkomen?

Wat zijn de kosten van een ombouw naar lpg voor een oldtimer?

De kosten van een ombouw naar LPG voor een oldtimer kunnen variëren, afhankelijk van verschillende factoren. Enkele belangrijke punten die invloed kunnen hebben op de kosten zijn:

  1. Het type en model van de oldtimer: De complexiteit van de ombouw kan verschillen, afhankelijk van het specifieke voertuig. Sommige oldtimers hebben mogelijk al geschikte motorconfiguraties voor LPG, terwijl andere meer aanpassingen vereisen.
  2. De grootte en capaciteit van de gastank: De prijs van de gastank kan variëren op basis van de grootte en capaciteit die u nodig heeft. Grotere tanks bieden doorgaans een groter bereik, maar kunnen duurder zijn.
  3. Kwaliteit en merk van de LPG-installatie: Er zijn verschillende merken en kwaliteitsniveaus beschikbaar als het gaat om LPG-installaties. Een hogere kwaliteit installatie kan duurder zijn, maar biedt mogelijk betere prestaties en betrouwbaarheid op lange termijn.
  4. Overige aanpassingen: Afhankelijk van uw specifieke situatie kunnen er extra aanpassingen nodig zijn, zoals het vervangen of upgraden van bepaalde onderdelen om compatibiliteit met LPG te garanderen.

Het is belangrijk om te vermelden dat ik als AI-assistent geen real-time prijsinformatie heb en geen toegang heb tot specifieke offertes of lokale tarieven. Het is daarom raadzaam om contact op te nemen met gespecialiseerde bedrijven die ervaring hebben met het ombouwen van oldtimers naar LPG. Zij kunnen u voorzien van een gedetailleerde offerte op basis van uw specifieke voertuig en behoeften.

Welke technische aanpassingen zijn nodig bij het ombouwen van een oldtimer naar lpg?

Bij het ombouwen van een oldtimer naar LPG zijn er enkele technische aanpassingen nodig om ervoor te zorgen dat de auto veilig en optimaal op autogas kan rijden. Hier zijn enkele van de belangrijkste aanpassingen:

  1. LPG-tank: Een gastank moet worden geïnstalleerd in de auto. Meestal wordt deze tank in de kofferbak geplaatst, maar afhankelijk van het model en de beschikbare ruimte kan deze ook op andere plaatsen worden gemonteerd. De grootte van de tank kan variëren, afhankelijk van uw behoeften en vereisten.
  2. LPG-injectoren: De originele benzine-injectoren moeten worden vervangen door LPG-injectoren. Deze injectoren zorgen voor een nauwkeurige dosering van het autogas dat in de motor wordt gespoten.
  3. Verdamper: Een verdamper is nodig om het vloeibare LPG om te zetten in gasvorm voordat het de motor bereikt. Dit proces zorgt ervoor dat het autogas efficiënt kan worden verbrand.
  4. Brandstofregelaar: Een brandstofregelaar regelt de druk van het autogas dat naar de motor wordt gestuurd. Dit is belangrijk om ervoor te zorgen dat er altijd voldoende gas beschikbaar is voor een goede werking.
  5. Kleppen en klepzetels: In sommige gevallen moeten kleppen en klepzetels worden aangepast of vervangen om beter bestand te zijn tegen de hogere temperaturen die kunnen optreden bij het rijden op LPG.
  6. Brandstofleidingen: De brandstofleidingen moeten worden aangepast om geschikt te zijn voor LPG. Dit omvat het gebruik van leidingen en fittingen die bestand zijn tegen de eigenschappen van autogas.

Het is belangrijk op te merken dat het ombouwen van een oldtimer naar LPG een specialistische taak is en moet worden uitgevoerd door ervaren professionals. Zij hebben de kennis en expertise om de juiste aanpassingen aan uw specifieke voertuig uit te voeren en ervoor te zorgen dat alles veilig en correct wordt geïnstalleerd.

Voordat u overgaat tot ombouw, is het raadzaam om advies in te winnen bij gespecialiseerde LPG-ombouwbedrijven. Zij kunnen u helpen bij het bepalen van de beste aanpak voor uw oldtimer en eventuele andere technische aspecten die specifiek zijn voor uw voertuig.

Hoeveel km kan je rijden met één tank lpg in een oldtimer?

Het aantal kilometers dat u kunt rijden met één tank LPG in een oldtimer kan variëren, afhankelijk van verschillende factoren. Enkele belangrijke factoren die van invloed zijn op het brandstofverbruik zijn onder andere:

  1. Het type oldtimer: Oudere voertuigen hebben over het algemeen een hoger brandstofverbruik dan modernere auto’s. Dit kan te wijten zijn aan een minder efficiënte motor of een zwaarder gewicht.
  2. De grootte van de gastank: De capaciteit van de gastank kan variëren, afhankelijk van het specifieke model en de installatie. Hoe groter de gastank, hoe meer kilometers u kunt rijden voordat u weer moet tanken.
  3. Rijomstandigheden: Het brandstofverbruik kan variëren afhankelijk van uw rijgedrag, zoals snelheid, acceleratie en remmen. Rijden op hogere snelheden of agressief accelereren kan het brandstofverbruik verhogen.
  4. Wegcondities: Rijden in stadsverkeer met veel stoppen en starten kan leiden tot een hoger brandstofverbruik dan rijden op de snelweg met een constante snelheid.

Over het algemeen kunnen oldtimers op LPG vergelijkbare kilometerstanden behalen als bij gebruik van benzine. Gemiddeld kunt u verwachten dat u met één tank LPG tussen de 300 en 500 kilometer kunt rijden, maar dit is slechts een ruwe schatting.

Het is belangrijk om te onthouden dat deze schattingen kunnen variëren en dat het altijd het beste is om uw eigen specifieke oldtimer en rijstijl in overweging te nemen. Het is raadzaam om de handleiding van uw voertuig te raadplegen of advies in te winnen bij een specialist op het gebied van LPG-installaties voor een nauwkeurigere schatting van het brandstofverbruik van uw oldtimer.

Wat is de meest geschikte lpg-installatie voor mijn oldtimer?

Bij het kiezen van de meest geschikte LPG-installatie voor uw oldtimer zijn er verschillende factoren waarmee u rekening moet houden. Hier zijn enkele belangrijke punten om te overwegen:

  1. Compatibiliteit met uw oldtimer: Niet alle LPG-installaties zijn geschikt voor elke oldtimer. Het is essentieel om een installatie te kiezen die compatibel is met het merk, het model en het bouwjaar van uw voertuig. Raadpleeg een gespecialiseerd bedrijf dat ervaring heeft met oldtimers om de juiste installatie te selecteren.
  2. Type LPG-installatie: Er zijn verschillende soorten LPG-installaties beschikbaar, zoals sequentiële injectie (SGI), verdamperinstallaties en directe injectie (DI) systemen. Elk type heeft zijn eigen voordelen en werkwijze. Overweeg welk type installatie het beste past bij uw oldtimer in termen van prestaties, efficiëntie en onderhoud.
  3. Veiligheid: Veiligheid is van het grootste belang bij het kiezen van een LPG-installatie voor uw oldtimer. Zorg ervoor dat de installatie voldoet aan alle veiligheidsnormen en -voorschriften, inclusief de juiste kleppen, slangen en beveiligingen. Laat de installatie altijd uitvoeren door een erkend bedrijf dat ervaring heeft met LPG-systemen.
  4. Kwaliteit en betrouwbaarheid: Kies voor een gerenommeerd merk of fabrikant van LPG-installaties om ervoor te zorgen dat u een betrouwbaar en duurzaam systeem krijgt. Lees beoordelingen en vraag advies aan andere oldtimerbezitters om een idee te krijgen van de kwaliteit van verschillende merken.
  5. Onderhoud en service: Informeer naar het onderhoud en de servicevereisten van de LPG-installatie. Controleer of er voldoende servicepunten beschikbaar zijn in uw omgeving en of het gemakkelijk is om reserveonderdelen te verkrijgen indien nodig.
  6. Garantie: Vraag naar de garantievoorwaarden van de LPG-installatie. Een goede garantieperiode geeft u gemoedsrust en beschermt u tegen eventuele defecten of problemen met het systeem.

Het is raadzaam om advies in te winnen bij gespecialiseerde LPG-installateurs die ervaring hebben met oldtimers. Zij kunnen u helpen bij het kiezen van de meest geschikte installatie op basis van uw specifieke behoeften en de kenmerken van uw oldtimer. Vergeet niet om ook rekening te houden met uw budget bij het maken van uw keuze.

Waarom is het beter om te kiezen voor lpg in plaats van benzine of diesel als brandstof voor mijn oldtimer?

Het kiezen voor LPG als brandstof voor uw oldtimer biedt verschillende voordelen ten opzichte van benzine of diesel. Hier zijn enkele redenen waarom het beter kan zijn om te kiezen voor LPG:

  1. Milieuvriendelijker: LPG is schoner dan benzine of diesel en produceert minder schadelijke stoffen zoals fijnstof, stikstofoxiden en zwaveloxiden. Het gebruik van LPG in uw oldtimer draagt bij aan een schonere lucht en vermindert de impact op het milieu.
  2. Lagere emissies: Oldtimers hebben vaak een hogere uitstoot van schadelijke stoffen vanwege hun oudere motortechnologie. Door over te schakelen naar LPG kunt u de emissies verminderen, waardoor uw oldtimer milieuvriendelijker wordt.
  3. Kostenbesparend: LPG is over het algemeen goedkoper dan benzine of diesel. Dit betekent dat u kunt besparen op uw brandstofkosten, vooral als u regelmatig met uw oldtimer rijdt.
  4. Onderhoudskosten: Het gebruik van LPG kan ook leiden tot lagere onderhoudskosten voor uw oldtimer. LPG veroorzaakt over het algemeen minder slijtage aan de motoronderdelen, waardoor ze langer meegaan en minder vaak onderhoud nodig hebben.
  5. Beschikbaarheid: Hoewel het aantal tankstations met LPG in sommige landen beperkter kan zijn dan die met benzine of diesel, is de beschikbaarheid van LPG wereldwijd nog steeds redelijk goed. U kunt nog steeds gemakkelijk LPG-tankstations vinden om uw oldtimer bij te tanken tijdens lange ritten.

Het is belangrijk op te merken dat het ombouwen van een oldtimer naar LPG enige kosten met zich meebrengt, zoals de installatie van een LPG-installatie en de aanschaf van een gastank. Het is raadzaam om advies in te winnen bij gespecialiseerde bedrijven om ervoor te zorgen dat de ombouw veilig en correct wordt uitgevoerd.

Al met al kan het kiezen voor LPG als brandstof voor uw oldtimer zowel ecologische als economische voordelen bieden. Het vermindert de impact op het milieu, bespaart kosten en behoudt tegelijkertijd de charme en nostalgie van uw geliefde klassieker.

Is er onderhoud nodig aan de motor als je overstapt op lpg als brandstof voor je oldtimer?

Bij het overstappen op LPG als brandstof voor je oldtimer is het belangrijk om rekening te houden met enkele onderhoudsaspecten. Hoewel LPG als een schonere brandstof wordt beschouwd, kan het gebruik ervan enkele specifieke aandachtspunten met zich meebrengen voor de motor van je oldtimer.

Ten eerste is het aan te raden om regelmatig de klepspeling te controleren en indien nodig aan te passen. LPG heeft namelijk een hogere verbrandingstemperatuur dan benzine, waardoor de kleppen meer warmte kunnen absorberen. Dit kan leiden tot een grotere uitzetting van de kleppen en dus een verandering in de klepspeling. Door regelmatig de klepspeling te controleren, zorg je ervoor dat deze binnen de juiste specificaties blijft.

Daarnaast is het belangrijk om aandacht te besteden aan het smeersysteem van de motor. LPG heeft minder smerende eigenschappen dan benzine, wat kan resulteren in extra slijtage aan onderdelen zoals klepstoters en nokkenassen. Het is daarom raadzaam om regelmatig olie- en oliefilterwissels uit te voeren volgens de voorgeschreven interval of zelfs vaker, afhankelijk van het gebruik van je oldtimer.

Verder kan het nodig zijn om de ontsteking af te stellen na de ombouw naar LPG. Het verbrandingsproces bij LPG verschilt namelijk enigszins van dat bij benzine, wat invloed kan hebben op de ontstekingstiming. Een juiste afstelling van de ontsteking zorgt voor een optimale motorprestatie en voorkomt eventuele problemen zoals pingelen of vermogensverlies.

Tot slot is het raadzaam om periodiek de LPG-installatie zelf te laten controleren en onderhouden door een gespecialiseerd bedrijf. Dit omvat onder andere het controleren van de gasdruk, het reinigen van de verdamper en het inspecteren van de leidingen en aansluitingen. Een goed onderhouden LPG-installatie zorgt voor een veilige en efficiënte werking van je oldtimer.

Het is belangrijk om te benadrukken dat elk voertuig uniek is en dat het onderhoudsvereisten kan hebben die specifiek zijn voor jouw oldtimer. Het is daarom altijd verstandig om advies in te winnen bij een specialist op het gebied van LPG-ombouw en onderhoud voor oldtimers. Zij kunnen je helpen met specifieke aanbevelingen en richtlijnen op basis van jouw type motor en model oldtimer.

Door regelmatig onderhoud uit te voeren, zowel aan de motor als aan de LPG-installatie, kun je ervoor zorgen dat je oldtimer probleemloos blijft rijden op LPG, terwijl je tegelijkertijd geniet van de voordelen van deze schonere brandstof.

Zijn er speciale verzekeringen nodig als je overstapt op lpg-brandstof voor je oldtimer?

Als je overstapt op LPG-brandstof voor je oldtimer, is het inderdaad vaak nodig om speciale verzekeringen af te sluiten. Dit komt doordat het gebruik van LPG een aanpassing aan de auto vereist, namelijk het installeren van een LPG-installatie. Deze aanpassing kan invloed hebben op de verzekering van je oldtimer.

Het is belangrijk om te weten dat niet alle verzekeringsmaatschappijen dezelfde regels hanteren met betrekking tot oldtimers die zijn omgebouwd naar LPG. Sommige verzekeringsmaatschappijen bieden mogelijk standaarddekking voor auto’s die zijn aangepast met een LPG-installatie, terwijl andere mogelijk aanvullende dekking vereisen.

Bij het verzekeren van een oldtimer op LPG is het verstandig om contact op te nemen met je verzekeringsmaatschappij en specifiek te vragen naar hun beleid met betrekking tot LPG-aanpassingen. Zij kunnen je adviseren over welke stappen je moet nemen en welke specifieke verzekeringsopties beschikbaar zijn.

Het kan zijn dat je verzekeringsmaatschappij vraagt om bewijs dat de ombouw naar LPG is uitgevoerd door een erkend en gespecialiseerd bedrijf. Het is daarom belangrijk om alle documentatie en certificaten van de ombouw bij de hand te hebben wanneer je contact opneemt met je verzekeringsmaatschappij.

Het is ook mogelijk dat de premie van je verzekering wordt beïnvloed door de ombouw naar LPG. Sommige verzekeringsmaatschappijen kunnen een hogere premie in rekening brengen vanwege de aanpassing, terwijl andere mogelijk geen extra kosten in rekening brengen. Het is raadzaam om verschillende verzekeringsmaatschappijen te vergelijken en offertes aan te vragen om de beste optie voor jouw situatie te vinden.

Kortom, bij het overstappen op LPG-brandstof voor je oldtimer is het belangrijk om contact op te nemen met je verzekeringsmaatschappij om hun beleid met betrekking tot LPG-aanpassingen te begrijpen en speciale verzekeringsopties te bespreken. Op die manier kun je ervoor zorgen dat je oldtimer goed verzekerd is na de ombouw naar LPG.

Wat moet je weten voordat je begint met het ombouwen van een oldtimer naar lpg?

Voordat je begint met het ombouwen van een oldtimer naar LPG, zijn er een aantal belangrijke zaken die je moet weten. Hier zijn enkele punten om rekening mee te houden:

  1. Regelgeving: Controleer de lokale wet- en regelgeving met betrekking tot het ombouwen van voertuigen naar LPG. Informeer bij de relevante autoriteiten welke regels er gelden en welke vergunningen of certificeringen vereist zijn.
  2. Geschiktheid van de oldtimer: Niet alle oldtimers zijn geschikt voor ombouw naar LPG. Sommige modellen hebben mogelijk specifieke beperkingen of vereisen aanpassingen om veilig te kunnen werken op LPG. Raadpleeg daarom een specialist of een erkend bedrijf dat ervaring heeft met het ombouwen van oldtimers naar LPG.
  3. Betrouwbaarheid en veiligheid: Kies altijd voor hoogwaardige, gecertificeerde onderdelen en laat de installatie uitvoeren door een professioneel bedrijf dat ervaring heeft met het ombouwen van voertuigen naar LPG. Dit zorgt voor betrouwbaarheid en veiligheid tijdens het rijden.
  4. Kosten: Houd rekening met de kosten die gepaard gaan met het ombouwen van een oldtimer naar LPG. Naast de aanschaf van onderdelen en installatiekosten, kunnen er ook extra kosten zijn, zoals jaarlijkse inspecties of verzekeringstarieven.
  5. Onderhoud: Een oldtimer op LPG vereist specifiek onderhoud om ervoor te zorgen dat het systeem goed blijft functioneren. Zorg ervoor dat je op de hoogte bent van het benodigde onderhoud en de periodieke controles die moeten worden uitgevoerd.
  6. Tankinfrastructuur: Controleer of er voldoende LPG-tankstations beschikbaar zijn in jouw regio, vooral als je van plan bent om lange afstanden af te leggen met de oldtimer op LPG. Zorg ervoor dat je altijd toegang hebt tot een tankstation om bij te kunnen tanken.
  7. Garantie: Informeer bij het bedrijf dat de ombouw uitvoert naar de garantievoorwaarden voor zowel de onderdelen als de installatie. Zorg ervoor dat je begrijpt wat wel en niet gedekt is en hoe eventuele problemen worden opgelost.

Het is raadzaam om advies in te winnen bij een gespecialiseerd bedrijf voordat je begint met het ombouwen van jouw oldtimer naar LPG. Zij kunnen je helpen bij het nemen van de juiste beslissingen en ervoor zorgen dat het proces soepel verloopt, waarbij aan alle wettelijke eisen wordt voldaan en veiligheid voorop staat.

Welke problemen kunnen ontstaan bij het gebruik van lpg in een oldtimer en hoe kan dit worden voorkomen?

Hoewel het gebruik van LPG in een oldtimer vele voordelen heeft, kunnen er ook enkele problemen ontstaan. Het is belangrijk om deze problemen te begrijpen en maatregelen te nemen om ze te voorkomen. Hier zijn enkele veelvoorkomende problemen en mogelijke oplossingen:

Slijtage van kleppen en klepzittingen: LPG heeft een lagere smerende eigenschap dan benzine, waardoor er snellere slijtage kan optreden aan de kleppen en klepzittingen. Dit kan leiden tot verminderde prestaties en compressieverlies.

Oplossing: Regelmatig onderhoud is essentieel bij het gebruik van LPG. Het controleren en indien nodig vervangen van kleppen en klepzittingen kan de levensduur van de motor verlengen. Daarnaast kunnen additieven worden gebruikt om de smerende eigenschappen van LPG te verbeteren.

Vervuiling van injectoren: LPG kan vuilophoping in de injectoren veroorzaken, wat resulteert in onregelmatig stationair draaien, slechte acceleratie of zelfs uitval van de motor.

Oplossing: Regelmatige reiniging van de injectoren is belangrijk om vervuiling te voorkomen. Dit kan worden gedaan door middel van professionele reinigingsbeurten of het gebruik van brandstofadditieven die specifiek zijn ontworpen voor LPG-systemen.

Brandstoflekkage: Ouderdom of slechte installatie kunnen leiden tot brandstoflekkage bij LPG-systemen. Dit kan gevaarlijk zijn en zelfs brand veroorzaken.

Oplossing: Het is van cruciaal belang om de LPG-installatie te laten uitvoeren door een erkend en gespecialiseerd bedrijf. Zorg ervoor dat de installatie voldoet aan alle veiligheidsvoorschriften en periodiek wordt gecontroleerd op eventuele lekkages.

Aanpassingen aan de carburateur of brandstofinspuiting: Bij oudere oldtimers kan het nodig zijn om aanpassingen te doen aan de carburateur of brandstofinspuiting om optimaal te kunnen rijden op LPG.

Oplossing: Raadpleeg een specialist op het gebied van LPG-conversies voor advies over welke aanpassingen nodig zijn voor uw specifieke oldtimer. Het correct afstellen van de carburateur of het brandstofinjectiesysteem is essentieel voor een soepele werking.

Het is belangrijk om te onthouden dat het gebruik van LPG in een oldtimer specifieke technische kennis vereist. Raadpleeg altijd een professional met ervaring in LPG-conversies voor advies en installatie. Met de juiste zorg en onderhoud kunt u genieten van de voordelen van rijden op LPG zonder grote problemen te ondervinden met uw geliefde oldtimer.

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet worden gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *.

*
*

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.